JKS er Danmarks mest lokale vikar- og rekrutteringsvirksomhed. Med 40 afdelinger – fra Esbjerg til København – er vi altid tæt på de ting, der gør en forskel. Det sikrer gode resultater for de virksomheder, vi samarbejder med og god arbejdslyst for vores vikarer.
JKS blev grundlagt i Ringkøbing i 1995, da der i forbindelse med nedlukningen af et lokalt skibsbyggeri var ledige hænder, der skulle i arbejde. I dag er JKS Danmarks største vikar- og rekrutteringsbureau og sender hver dag mere end 3.000 vikarer på job.
Hovedkontoret ligger stadig i Ringkøbing og har fået selskab af 40 lokale kontorer fordelt i hele Danmark, samt 5 kontorer i Norge og Sverige samt et enkelt i Rumænien. Vi har siden starten været på danske hænder og er fortsat 100% danskejet.
JKS består i dag, udover mange tusinde vikarer, af 195 dedikerede medarbejdere, der hver dag møder ind for at hjælpe jobsøgende i arbejde og styrke vores kunders konkurrencekraft gennem fleksible og effektive bemandingsløsninger.
Hos JKS er du sikret fleksible og konkurrencedygtige vikarløsninger – men også mere end det. Vi dækker alle de behov, der opstår. Af samme grund hører der også fire selvstændige brands til JKS – Career, Professionals Shortlist og Assistance.
Career har 100 % fokus på rekruttering og rådgivning. Professionals er specialister i at finde de dygtigste til tidsbegrænsede projekter, mens Shortlist arbejder med kandidattiltrækning. Assistance er specialiseret i personale til hotel, restauration og kantine.
Uanset om du er jobsøgende eller virksomhed er det som altid vores ambition at sikre de bedste rammer og muligheder for at udnytte dit fulde potentiale.
Professionals er vores specialister, I som virksomhed skal benytte jer af, når I selv står og mangler en specialist til tidsbegrænsede projekter indenfor IT, Engineering eller Finance/Management
Career er vores specialister inden for rekruttering og sikrer hvert år det rigtige match mellem mere end 500 mennesker og virksomheder
Assistance er vores specialister inden for rekruttering af vikarer og personale til hotel, restauration og kantine - og er Danmarks største på området
Shortlist er vores specialister indenfor tiltrækning af kvalificerede kandidater direkte til virksomhederne, der derefter selv forestår screening, samtaler og udvælgelse.
For os er effektivitet mere end at komme hurtigt fra A til B. Effektivitet er handlekraft og omtanke i ét. I en stadig mere kompleks verden tror vi på, at nøglen til effektivitet og konkurrenceevne er at gøre dét, som er rigtigt - og som hjælper mennesker og virksomheder med at skærpe deres uudnyttede potentiale.
Vi holder hvad vi lover. Og vi siger tingene som de er - både når de er gode og knapt så gode. Som en virksomhed, hvor mennesker er det allervigtigste aktiv, er vores kommunikation altid åben, ærlig, respektfuld og konstruktiv. Det gælder både mellem os selv og over for andre.
Lysten og glæden til at skabe positive forandringer, er det, som driver os hver dag. Vi venter ikke på forandring. Vi skaber den selv. Vi tager del - lokalt og globalt - og tror på, at vores menneskelige engagement gør en forskel for alle, vi samarbejder med hver eneste dag.
Vi følger det moderne arbejdsliv tæt og deler ud af vores oplevelser og erfaringer. Få nyheder, tips, artikler og gode råd her på siden omkring rekruttering, jobsamtale, ansættelse mv.
Vi hjælper mennesker og virksomheder med at se, styrke og udnytte deres fulde potentiale. Vi er sat i verden for at skabe vækst og positiv forandring. Brænder du også for det, og har du lyst til at gøre karriere i en levende og handlekraftig virksomhed, hører vi meget gerne fra dig.
Henrik er uddannet smed, maskintekniker og har en diplomuddannelse i ledelse. Han har arbejdet med faglærte siden 1996 og har 20 års ledelseserfaring.
Annette Okkels er uddannet indenfor kommunikation og handel, og har i knap 20 år været regionschef i JKS med ansvar for Nordjylland, Djursland og Kronjylland. Hun har således en omfattende erfaring med rekruttering af alle typer medarbejdere til mange forskellige virksomheder.
Dina har arbejdet siden 2005 med faglærte i JKS Tech&Metal. Hun arbejder med at finde og udvikle vores faglærte medarbejdere som fx smede og elektrikere samt montagekandidater.
Rasmus Sørensen er uddannet værktøjsmager og har bl.a. arbejdet som produktionsleder i et ingeniørfirma. Han har arbejdet med rekruttering af faglærte medarbejdere i over 20 år.
Glenn har 15 års ledelseserfaring fra arbejde som produktionsleder og har en bred erfaring som håndværker. Han er uddannet maskinmester, værktøjsmager og har erfaring som el-montør.
Lars har været ansat hos JKS Tech&Metal siden 2014 som vikar og rekrutteringsspecialist. Han har tidligere erfaring fra industrien med rekruttering af faglærte.
Jeg har de seneste 20 år arbejdet indenfor rekruttering og HR – både som selvstændig og i andre virksomheder. Min store passion er mennesker og det at finde det helt rigtige match både fagligt men også personligt når det gælder den konkrete opgaveløsning hos vores kunder. Med indsigt, viden og forståelsen for hele forretningen- sættes der fokus på rekrutteringsprocessen gennem realistisk, målrettet og individuel screening af begge parter. Med godt og bredt kendskab til både arbejdsmarkedet og kandidatmarkedet løses der opgaver på flere niveauer – og indenfor alle faggrupper.
Jeg har mere end 8 års erfaring med rekruttering af mange forskellige profiler til meget forskellige brancher. Jeg brænder for at levere kvalitet og den rette kandidat til kunden, og den rette kunde til kandidaten. At finde det rette match mellem krav fra virksomhed og kvalifikationer hos kandidaten, synes jeg er meget spændende.
Jeg har beskæftiget mig med bemandingsløsninger og specielt rekrutteringer, onboarding og tests igennem de seneste 6 år. Før dette, arbejdede jeg inden for telebranchen i godt 12 år, bl.a. som Key Account Manager og Produktmanager i en international distributions virksomhed. Derudover har jeg arbejdet som leder i en del år, først som restaurantchef og derefter som afdelingschef i en international varehuskæde, hvor jeg også var en del af ledergruppen. Salg, ledelse og forretningsforståelse har været bærende elementer i min karriere. Som tillæg er jeg uddannet Coach og stresscoach og har de seneste år arbejdet med profiler indenfor: Ledelse, teknik, salg, produktion, indkøb, HR, administration og marketing.
Jeg har været ansat i rekrutteringsbranchen siden 2005 i forskellige konsulenthuse og bureauer, og har arbejdet bredt med branchens mange facetter - med en stor og varieret kundeportefølje, og ligeså mangeartede opgaver med særligt fokus på tekniske specialister og HR, indkøb, leder og mellemledere blandt andet. Jeg har stor erfaring i rekruttering på alle organisationens forskellige niveauer og med stor respekt for mennesket i processen. Desuden arbejder jeg med outplacement, samt team- og medarbejderudvikling. Jeg er i dag afdelingschef for rekrutteringsteamet i Career, og løser de mangeartede rekrutteringer i samarbejde med de øvrige konsulenter.
Ane er uddannet erhvervstekstforfatter og arbejder med stillingsopslag, nyhedsbreve, sociale medier samt andet PR-materiale.
Jeg har arbejdet i vikar- og rekrutteringsbranchen siden 2015, med en stor variation af opgaver på midlertidige ansættelser i industrien samt en lang række opgaver inden for administrative rekrutteringer. Jeg har desuden været en del af salgsenheden og lægger stor vægt på det gode og ærlige samarbejde med kunden. Til daglig sidder jeg i rekrutteringstemaet og løser opgaver med stort fokus inden for det mellem-tekniske segment.