Om JKS

JKS er Danmarks mest lokale vikar- og rekrutteringsvirksomhed. Med 40 afdelinger – fra Esbjerg til København – er vi altid tæt på de ting, der gør en forskel. Det sikrer gode resultater for de virksomheder, vi samarbejder med og god arbejdslyst for vores vikarer.  

En del af dansk erhvervsliv siden 1995

JKS blev grundlagt i Ringkøbing i 1995, da der i forbindelse med nedlukningen af et lokalt skibsbyggeri var ledige hænder, der skulle i arbejde. I dag er JKS Danmarks største vikar- og rekrutteringsbureau og sender hver dag mere end 3.000 vikarer på job.

Hovedkontoret ligger stadig i Ringkøbing og har fået selskab af 40 lokale kontorer fordelt i hele Danmark, samt 5 kontorer i Norge og Sverige samt et enkelt i Rumænien. Vi har siden starten været på danske hænder og er fortsat 100% danskejet.

JKS består i dag, udover mange tusinde vikarer, af 195 dedikerede medarbejdere, der hver dag møder ind for at hjælpe jobsøgende i arbejde og styrke vores kunders konkurrencekraft gennem fleksible og effektive bemandingsløsninger.

Vi er med hele vejen rundt om arbejdslivet

Hos JKS er du sikret fleksible og konkurrencedygtige vikarløsninger – men også mere end det. Vi dækker alle de behov, der opstår. Af samme grund hører der også fire selvstændige brands til JKS – Career, Professionals Shortlist og Assistance. 

Career har 100 % fokus på rekruttering og rådgivning. Professionals er specialister i at finde de dygtigste til tidsbegrænsede projekter, mens Shortlist arbejder med kandidattiltrækning. Assistance er specialiseret i personale til hotel, restauration og kantine.​

Uanset om du er jobsøgende eller virksomhed er det som altid vores ambition at sikre de bedste rammer og muligheder for at udnytte dit fulde potentiale.

Professionals

Professionals

Professionals er vores specialister, I som virksomhed skal benytte jer af, når I selv står og mangler en specialist til tidsbegrænsede projekter indenfor IT, Engineering eller Finance/Management

Se Professionals

Career

Career

Career er vores specialister inden for rekruttering og sikrer hvert år det rigtige match mellem mere end 500 mennesker og virksomheder

Se Career

Assistance

Assistance

Assistance er vores specialister inden for rekruttering af vikarer og personale til hotel, restauration og kantine - og er Danmarks største på området

Se Assistance

Shortlist

Shortlist

Shortlist er vores specialister indenfor tiltrækning af kvalificerede kandidater direkte til virksomhederne, der derefter selv forestår screening, samtaler og udvælgelse.

Se Shortlist

Hos JKS har vi tre kerneværdier, vi konstant navigerer og arbejder efter.

Effektivitet

For os er effektivitet mere end at komme hurtigt fra A til B. Effektivitet er handlekraft og omtanke i ét. I en stadig mere kompleks verden tror vi på, at nøglen til effektivitet og konkurrenceevne er at gøre dét, som er rigtigt - og som hjælper mennesker og virksomheder med at skærpe deres uudnyttede potentiale.

Troværdighed

Vi holder hvad vi lover. Og vi siger tingene som de er - både når de er gode og knapt så gode. Som en virksomhed, hvor mennesker er det allervigtigste aktiv, er vores kommunikation altid åben, ærlig, respektfuld og konstruktiv. Det gælder både mellem os selv og over for andre.

Engagement

Lysten og glæden til at skabe positive forandringer, er det, som driver os hver dag. Vi venter ikke på forandring. Vi skaber den selv. Vi tager del - lokalt og globalt - og tror på, at vores menneskelige engagement gør en forskel for alle, vi samarbejder med hver eneste dag.

Eksempler på JKS' samarbejdspartnere

Søstrene-Grene.png
Salling_Group.png
Bestseller.png
Lidl.jpg
Danfoss_2.png
dsv.png
Lantmannen.png
LOXAM.png
Seawell.png
Scandic-pelagic.png
Welltec.png
LarsenStrings.png

Karrieremuligheder i JKS

Vi hjælper mennesker og virksomheder med at se, styrke og udnytte deres fulde potentiale. Vi er sat i verden for at skabe vækst og positiv forandring. Brænder du også for det, og har du lyst til at gøre karriere i en levende og handlekraftig virksomhed, hører vi meget gerne fra dig.

Se ledige stillinger

Vores medarbejdere

Jesper Busk

Adm. direktør

Søren Ingemann

Underdirektør

Henrik Friis-Andersen

Senior Project Manager
Læs mere om Henrik Friis-Andersen

Henrik er uddannet smed, maskintekniker og har en diplomuddannelse i ledelse. Han har arbejdet med faglærte siden 1996 og har 20 års ledelseserfaring.

Nadina Muhic

Afdelingschef
Nordjylland

Annette Okkels

Business Area Manager
Læs mere om Annette Okkels

Annette Okkels er uddannet indenfor kommunikation og handel, og har i knap 20 år været regionschef i JKS med ansvar for Nordjylland, Djursland og Kronjylland. Hun har således en omfattende erfaring med rekruttering af alle typer medarbejdere til mange forskellige virksomheder.

Dina Kristensen

Project Manager
Læs mere om Dina Kristensen

Dina har arbejdet siden 2005 med faglærte i JKS Tech&Metal. Hun arbejder med at finde og udvikle vores faglærte medarbejdere som fx smede og elektrikere samt montagekandidater.

Rasmus Sørensen

Project Manager
Læs mere om Rasmus Sørensen

Rasmus Sørensen er uddannet værktøjsmager og har bl.a. arbejdet som produktionsleder i et ingeniørfirma. Han har arbejdet med rekruttering af faglærte medarbejdere i over 20 år.

Glenn Andersen

Seniorkonsulent
Læs mere om Glenn Andersen

Glenn har 15 års ledelseserfaring fra arbejde som produktionsleder og har en bred erfaring som håndværker. Han er uddannet maskinmester, værktøjsmager og har erfaring som el-montør.

Lars Hedelund

Seniorkonsulent
Læs mere om Lars Hedelund

Lars har været ansat hos JKS Tech&Metal siden 2014 som vikar og rekrutteringsspecialist. Han har tidligere erfaring fra industrien med rekruttering af faglærte.

Ditte Werner (Barsel)

Kunde- og personalekonsulent
Sønderjylland

Dorthe Klüver

Kunde- og personalekonsulent
Fyn og trekantområdet

Louise Didriksen

Kunde- og personalekonsulent
Sjælland

Inger Droob

Personalekonsulent

Meliha Softic

Personalekonsulent
Midtjylland

Anne-Marie Hviid Ekstrøm

Chefkonsulent
Læs mere om Anne-Marie Hviid Ekstrøm

Jeg har de seneste 20 år arbejdet indenfor rekruttering og HR – både som selvstændig og i andre virksomheder. Min store passion er mennesker og det at finde det helt rigtige match både fagligt men også personligt når det gælder den konkrete opgaveløsning hos vores kunder. Med indsigt, viden og forståelsen for hele forretningen- sættes der fokus på rekrutteringsprocessen gennem realistisk, målrettet og individuel screening af begge parter. Med godt og bredt kendskab til både arbejdsmarkedet og kandidatmarkedet løses der opgaver på flere niveauer – og indenfor alle faggrupper.

Carina Due Overbye

Chefkonsulent

Jan Hoffmann

Chefkonsulent
Læs mere om Jan Hoffmann

Jeg har mere end 8 års erfaring med rekruttering af mange forskellige profiler til meget forskellige brancher. Jeg brænder for at levere kvalitet og den rette kandidat til kunden, og den rette kunde til kandidaten. At finde det rette match mellem krav fra virksomhed og kvalifikationer hos kandidaten, synes jeg er meget spændende.

Kjeld Nedergaard

Chefkonsulent

Lisette Kaaber

Chefkonsulent

Steen Steensgaard Andersen

Chefkonsulent

Stine Thyregod Nielsen

Rekrutteringskonsulent

Vibeke Winberg

Chefkonsulent
Læs mere om Vibeke Winberg

Jeg har beskæftiget mig med bemandingsløsninger og specielt rekrutteringer, onboarding og tests igennem de seneste 6 år. Før dette, arbejdede jeg inden for telebranchen i godt 12 år, bl.a. som Key Account Manager og Produktmanager i en international distributions virksomhed. Derudover har jeg arbejdet som leder i en del år, først som restaurantchef og derefter som afdelingschef i en international varehuskæde, hvor jeg også var en del af ledergruppen. Salg, ledelse og forretningsforståelse har været bærende elementer i min karriere. Som tillæg er jeg uddannet Coach og stresscoach og har de seneste år arbejdet med profiler indenfor: Ledelse, teknik, salg, produktion, indkøb, HR, administration og marketing.

Bodil Beck Madsen

Kontorassistent

Heidi Vestergaard Nielsen

Kontorassistent

Mathilde Høj Østergaard

Kontorassistent

Bettina Lysgaard

Teamleder - finans

Andrei Maierean

Branch Manager - Intl. Staffing

Christian K. Sørensen

Regionschef

Heidi Schmidt Degermann

Regionschef

Pernille Liv Esko

Regionschef

Hanna Knold Nielsen

Rekrutteringschef

Jeanette Møller Demuth

Rekrutteringschef
Læs mere om Jeanette Møller Demuth

Jeg har været ansat i rekrutteringsbranchen siden 2005 i forskellige konsulenthuse og bureauer, og har arbejdet bredt med branchens mange facetter - med en stor og varieret kundeportefølje, og ligeså mangeartede opgaver med særligt fokus på tekniske specialister og HR, indkøb, leder og mellemledere blandt andet. Jeg har stor erfaring i rekruttering på alle organisationens forskellige niveauer og med stor respekt for mennesket i processen. Desuden arbejder jeg med outplacement, samt team- og medarbejderudvikling. Jeg er i dag afdelingschef for rekrutteringsteamet i Career, og løser de mangeartede rekrutteringer i samarbejde med de øvrige konsulenter.

Kristian Nærø

Salgsdirektør

Ulla Bøgh

Administrationschef

Claus Kousgaard Larsen

Sr. Finance Manager

Anja Milacic

Salgschef
Ansvarsområde: Region Sjælland

Damian Zbigniew Bukowski

Staffing Consultant

Gerhard Deak

Staffing Consultant

Helle Baltser Mortensen

Salgschef
Ansvarsområde: Region Nordjylland

Marta Lewandowska

Staffing Consultant

Olga Chovgun

Staffing Consultant

Petra Büchmann-Rhila

Staffing Consultant

Sussie Rasmussen

Salgschef
Ansvarsområde: Sjælland, Lolland og Falster.

Heidi Maria Køstner

Key Account Manager
Ansvarsområde: Sydjylland og Fyn

Birgitte Thejlade Philbert

Receptionist

Cornel Vasile

International recruitment coordinator

Janni Hesselbjerg Ager

Receptionist

Inge Lis Pedersen

Lønningschef

Anette Schmidt

Kontorassistent - løn

Bente Rasmussen

Kontorassistent - løn

Gitte Carlsen

Kontorassistent - løn

Helle Juliette Hasse

Kontorassistent - løn

Jytte Nielsen

Kontorassistent - løn

Lisbeth Bjørkmann Dahl

Kontorassistent - løn

Mona Bloch Jensen

Kontorassistent - løn

Marie-Louise Aagaard Bach

Kontorassistent - finans

Alexander Engell Stentoft Andersen

IT-Supporter

Ane Øhrberg

Kommunikationsmedarbejder
Læs mere om Ane Øhrberg

Ane er uddannet erhvervstekstforfatter og arbejder med stillingsopslag, nyhedsbreve, sociale medier samt andet PR-materiale.

Carsten Zhang Metz

Systemudvikler

Helene Brügger Jørgensen

Marketingkoordinator

Henrik Jeppesen

Systemudvikler

Susanne Kamp Faartoft

Marketingassistent

Thomas Schrøder Andersen

Marketingkoordinator

Michael Stampe

Projektchef

Bimme Andersen

Systemadministrator

Dorte Sejrup Hæsum

Økonomidirektør

Frederikke Brokmann

Sourcing Specialist

Helene Kronborg Vorager

Kontorassistent - Finans

Kasper Reinhold

HR-chef
Overordnet ansvarlig

Kitt Hartly Mark

Driftsudviklingschef

Klaus Busk

Intern advokat

Laura Kjær Andersen

Research Consultant

Malene Tang Stærk

Marketingchef

Maria Louise Knutz

Rekrutteringsspecialist
Læs mere om Maria Louise Knutz

Jeg har arbejdet i vikar- og rekrutteringsbranchen siden 2015, med en stor variation af opgaver på midlertidige ansættelser i industrien samt en lang række opgaver inden for administrative rekrutteringer. Jeg har desuden været en del af salgsenheden og lægger stor vægt på det gode og ærlige samarbejde med kunden. Til daglig sidder jeg i rekrutteringstemaet og løser opgaver med stort fokus inden for det mellem-tekniske segment.

Marianne Korsby Clasen

Juridisk chef

Mette Skou Andersen

Kontorassistent - Løn

Nadia Cecilie Madsen

Research Consultant

Nicolaj Kamstrup Tornbo

Rekrutteringsspecialist

Pernille Cedbak

Kommunikationsmedarbejder (barsel)

Sarah Byrgesen Jensen

Research Consultant

Sebastian Milani

Rekrutteringsspecialist

Sune Dalsgaard Jørgensen

Digital marketingansvarlig